Monday 24 October 2011

TUNTUTAN IFC YANG DIDUKUNG AMBIGA SREENEVASAN



i. Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibu bapa orang Islam tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.

ii. Orang-orang bukan Islam yang telah memeluk agama Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali kepada agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh dikenakan tindakan undang-undang.

iii. Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh Mahkamah Syariah tetapi dikendalikan oleh Mahkamah Sivil.

iv. Tidak perlu dicatatkan didalam kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam.

v. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut agama Islam sekiranya ingin berkahwin dengan ornag Islam. Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan apa-apa tindakan undang-undang.

vi. Seseorang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk agama Islam tidak patut diberikan hak jagaan anak.

vii. Orang-orang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seseorang yang memeluk Islam hendaklah diberi hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya.

viii. Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadah orang bukan Islam sebagaimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.

ix. Orang-orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.

x. Bible dalam bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.

xi. Pelajaran agama bukan Islam untuk penganut agama itu hendaklah diajar disemua sekolah.

xii. Program-program berunsur Islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan. Program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing.

xiii. Orang-orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang-orang bukan Islam.

xiv. Sepatutnya Islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.

AMARAN KERAS..!!
KITA ORANG MELAYU YANG BERAGAMA ISLAM YANG MEMILIKI AKAL FIKIRAN YANG WARAS MESTI SEDAR AKAN HAL INI & KITA MESTI BANTAH KESEMUA TUNTUTAN YANG SUDAH MENCABAR KESUCIAN AGAMA KITA YAKNI AGAMA ISLAM..!!!

Rozmi Mokhtar


    • Superb Hero's BUKANKAH IA BERPUNCA DARI KELEMAHAN SISTEM PERUNDANGAN YG SEDIA ADA INI ??
      26 June at 23:44 · · 1 personLoading...
    • Jongos Giler SETUJU TU, SBB TU BOLEH TANGGUH KES BANYAK KALI KIHKIHKIHKIH
      26 June at 23:50 ·
    • Tun Maharezza II FIST !! MAIH JWB N I SAT !! HAHAHAHAHA..
      27 June at 00:45 ·
    • Jalani Kamit Apabila mahukan sokongan orang asing, kita sangup bersetuju dgn apa yg mereka tuntut. Dtakuti kita tidak sempat menguasai mereka apabila kita berkuasa.... sdangkan murtad dan tukar agama telah berluasa........... siapa kita hendak salahkan?????. Tnya peguam Melayu , d BAR COUNCIL sapa menguasainya???????????
      27 June at 00:55 ·
    • Hamba Ilahi IZIN SHARE BRO......!!!
      27 June at 01:43 · · 1 personLoading...
    • Jalani Kamit boleh asalkan ikhlas..........
      27 June at 01:44 ·
    • Hamba Ilahi
      INI KAH YANG DIKEHENDAKI JUGA OLEH LEMBU-LEMBU AMBIGA......???? TANPA MENGETAHUI MATLAMAT DAN TUJUAN DEMO TERSEBUT.....SEBAB ITU "CEGAH SEBELA\UM PARAH"....DAH ADA PENYAKIT BARU NAK CEGAH TAK BERGUNA LANGSUNG......TUNGGU MATI DENGAN REBAKAN... PENYAKIT TERSEBUT AJE LAH......PIHAK BERKUASA HARUS TANGANI ISU INI DENGAN KETEGASAN......KEPADA LEMBU-LEMBU AMBIGA "SELAMAT BERTUKAR KANDANG KE KEMUNTING BERSAMA PENGEMBALA LEMBU-LEMBU INI".......!!!!See more
      27 June at 01:49 ·
    • Hamba Ilahi PIHAK PDRM DAH PANGGIL PENGEMBALA LEMBU KE BUKIT AMAN UNTUK DIAMBIL KENYATAAN...TETAPI TIDAK MENHADIRKAN DIRI.....SELEPAS INI AKAN MENYUSUR NOTIS.....MASIH "BERKEPALA BATU" MAKA WARRANT TANGKAP AKAN DIUSULKAN........MOGA AMAN DAN BERSIH MALAYSIA DRP LEMBU DAN NAJIS LEMBU DIJALANAN SEKITAR IBU KOTA
      27 June at 01:52 ·
    • Hamba Ilahi KITA IKUT PERUNDANGAN YG TELAH DITETAPKAN......!!!
      27 June at 01:54 ·
    • Jalani Kamit msalahnya apa jua pandangan yg positif tak ditrima mereka yg suka demo? mreka berharap Demo akan menjatuhkan pemerintahan yg ada. Smua pemimpin no ! dlm mana2 parti politik nak jd PM.
      27 June at 01:54 ·
    • Koulong Kojiun
      kini telah ada persatuan/barisan peguam yg sanggup jadi peguambela sesiapa melayu yg nak murtad , bayar free je ! siapakah mereka ? ialah orang2 BAR COUNCIL yg berselindung disebalik nama tertentu , kebebasan beragama..hak milik peribadi da...n sebagainya , ambiga adalah seorang daripadanya , kalau umat islam melayu bersatu , satu suara satu rantak , apalah sangat ambiga tu ! apalah sangat Bar Council tu ! malangnya ramai melayu islam dengan rela diperkudakan mereka ..See more
      27 June at 01:56 ·
    • Jalani Kamit Bar kata "bebas bersuara" tapi jk polis masuk mereka akan hina, mana kata "bebas" ini berlaku. xcaya tnya RAGUNAT KASEVAN bekas presiden BAR
      27 June at 01:57 · · 1 personYou like this.
    • Hamba Ilahi
      YB-YB SEKELIAN.....MAAF JIKA KOMEN HAMBA NI ADA BERUNSUR OTAK KUNING.......YANG SEBENARNYA.....MEREKA NI SAJA NAK MELOBI WARNA KUNING......KESIAN......SEBAB WARNA KUNING MELAMBANGKAN WARNA TAIK.....TAIK KELUAR IKUT JUBUR.....JUBUR PULA DIGE...MARI OLEH SI BAGHAL YAHUDI ALJUBURI.......ANWAR KATA....ADA WARNA KUNING BARU ADA KEBAJIKAN....SETERUSNYA AKAN DISALURKAN KEBAJIKAN.....NAK RUMAH KE....NAK CONDO KE.....!!!! BLA....BLA....BLA......!!!!! MINYAK PETROL PUN BOLEH DI KASI FREEE.....JANJI ADA WARNA KUNING......!!!!! KATA PAS MENGIYAKAN KATA ANWAR...."NEGARA KEBAJIKAN".....KENA IKUT BOSS PUNYA KEHENDAK DAN CITA RASA.......!!!! NAK SEMUA ITU KENA LAH HURU-HARA KAN MALAYSIA.....MEMBOLEHKAN BELIAU JADI PM.....!!!!See more
      27 June at 02:40 ·
    • Tun Maharezza II hahahaha...
      27 June at 11:22 ·

No comments:

Post a Comment