Thursday 20 October 2011

Apa yang tersirat disebalik Isu Agama Kristian.

Isu DAP : malam ni aku nak bagi dwi bahasa satu laporan :Baca dan faham kan..
----------------------

According to the CIA’s 2004 information about Malaysia, the population as at 2004 is was consisting of Malay 50.4%, Chinese 23.7%, indigenous 11%, Indian 7.1%, others 7.8%. In 2008 the figures already changed and by 2013 then we the Malays probably outnumbered by non-Malays by a few percents.

The 50% Malays is further division by multiple political movements. Some supports UMNO, some went to PAS, others are worshiping the Statue of Brahma Anwar Ibrahim while the rests either stand on the fence or joined non-Malays based party such as DAP and other smaller parties like in Sabah & Sarawak.

Therefore in short, if all Chinese and Indian parties leave Barisan Nasional and join forces with DAP, then the non-Muslim league armed with strong financial provision will have enough strength to wrestle the political power from the Malays. And if that really happened then DAP will no longer need PAS and Anwar Ibrahim to fish the supports from the Malays/Muslim Population.

=======================================================
dan dalam bahasa Malaysia pulak atau bahasa melayu
 =======================================================
Menurut 2004 maklumat CIA tentang Malaysia, penduduk pada 2004 adalah adalah terdiri dari Melayu 50,4%, China 23,7%, pribumi 11%, India 7,1%, lain-lain 7,8%. Pada tahun 2008 angka yang sudah diubah dan pada tahun 2013, maka kita orang Melayu mungkin kalah banyak dengan non-Melayu oleh beberapa peratus.

50% Melayu adalah pembahagian lebih lanjut oleh gerakan politik ganda. Beberapa menyokong UMNO, beberapa pergi ke PAS, yang lain menyembah patung Brahma Anwar Ibrahim sedangkan terletak baik berdiri di pagar atau bergabung dengan parti non-Melayu yang berpusat seperti DAP dan parti-parti kecil yang lain seperti di Sabah & Sarawak.

Oleh kerana itu dalam jangka pendek, jika semua pihak China dan India meninggalkan Barisan Nasional dan bergabung dengan DAP, maka kumpulan non-Muslim bersenjata dengan syarat-syarat kewangan yang kuat akan mempunyai kekuatan yang cukup untuk merebut kuasa politik dari orang Melayu. Dan jika itu benar-benar terjadi maka DAP akan tidak perlu lagi PAS dan Anwar Ibrahim untuk ikan sokongan dari orang Melayu / Muslim Penduduk.

====================================================
Bukan kah ada persamaan dengan tindakan MCA untuk tidak menerima apa apa jawatan dalam PBT, Negeri dan kabinet.. selepas PRU13 ... Ini bermakna  akan menyokong DAP dalam kerusi untuk mendapatkan 2/3... Dimanakah Melayu pada masa ini..

Jadi isu agama kristian ini bukan isu yang diretorikkan- tetapi agenda Malaysia Malaysian yang telah lama di perjuangkan- itu sbb mereka mempertahankan apa juga bentuk  budaya mereka sehingga kan sekolah wawasan ditentang supaya tidak memusnahkan SJRK. Dan akan merealisasikan apa yang dituntut didalam 83 tuntutan dalan 17 tajuk Siqiu.

  • Yusof Aziz likes this.
    • Arisha Cikibel TERIMAKASIH BG INFO MCM NE MGA RAMAI LG RAKAN FB YG BUAT INFO LBH LAGI
      09 May at 13:23 ·
    • Azahari Abd Manas mmm..adakah MELAYU akan Hilang KUASAAA....merempat di Negara sendirrii..yg Kaya..selamat lahh..mcm mana Rakyat Marhainnn...pertengahan dan bawahannn.....sedarlahh wahai Melayuu PR....
      09 May at 13:30 · · 1 person
    • Mohd Alias Hashim yg timbulkn isu nie ilaha umno sbb mereka dh terdesak..
      09 May at 13:59 ·
    • Arman Saleh Aslanmaskadou sebab kau orang dok amalkan family planning
      09 May at 14:14 ·

No comments:

Post a Comment