Sunday 23 October 2011

Tanggungjawab rakyat dn pemerintah


Suara Iban Semenanjung dalam hal ini kita mestilah ingat bahawa kedua2 belah pihak iaitu kerajaan dan rakyat, mempunyai peranan dan tugas masing2 bagi menjamin masa depan negara. semua pihak perlu menunaikan tanggungjwb dan peranan masing2 supaya negara bertambah makmur.. xbegitu ke?
39 minutes ago · Unlike · 1 person

Suara Iban Semenanjung kerajaan BN bertujuan mewujudkan suatu masyarakat perdagangan dan perusahaan di kalangan org2 melayu dan kaum bumiputra dgn tujuan bahawa mereka dpt melibatkan diri dlm semua jenis peringkat kegiatan ekonomi. adakah ini juga termasuk dalam agenda PR?
33 minutes ago · Unlike · 1 person
Suara Iban Semenanjung bkn menjadi 1 perkara yg senang mengamal khidmat bakti dgn secara sukarela. ia memerlukan ketabahan, kesabaran dan ketekunan serta kejujuran.. adakah sifat ini wujud dalam gabungan PR? adakah mereka jujur sesama parti komponen?
29 minutes ago · Unlike · 1 person
Suara Iban Semenanjung BN telah diberi amanah oleh rakyat dlm Pilihanraya Umum dan para pemimpin nya haruslah melipat gandakan usaha bg memenuhi harapan rakyat serta cuba menunaikan janji2 yg terkandung dlm manifesto. pucuk pimpinan parti telah berusaha dgn bersungguh2 melakukan apa jua yg patut supaya negara dan rakyat seluruhnya dpt kekal hidup dalam aman, makmur dan sejahtera... adakah janji dalam buku jingga akan dapat ditunaikan oleh PR utk rakyat? adakah keamanan kemakmuran dan kesejahteraan negara terus berkekalan sekiranya kerajaan berubah? jawapan nya kita haruslah tanya kepada diri sendiri sbg rakyat yg cintakan negara bukan parti..
21 minutes ago · Like
Suara Iban Semenanjung kerajaan Bn sentiasa memberikan keutamaan tinggi kpd pembangunan negara. pembangunan ekonomi dan sosial perlu dilaksanakn secara berterusan supaya ia dpt dinikmati oleh rakyat seluruhnya. perkembangan perkhidmatan pendidikan dan latihan, adalah teras kepada semua bidang pembangunan. dalam buku jingga adakah setiap apa yg kerajaan sekarang masih dititk beratkan? sanggupkah kita melihat negara kita menjadi negara yang mundur sedangkan sekarang ekonomi kita kukuh?? mampukah kita melihat negara kita menjadi negara yg kucar kacir??
9 minutes ago · Unlike · 1 person
Suara Iban Semenanjung
memang banyak kemajuan yg telah dicapai oleh kerajaan di bawah teraju BN, ttp masih byk juga lg yg perlu dilakukan bg memenuhi keperluan rakyat yg semakin meningkat. keperluan dan tuntutan rakyat kpd kerajaan yg mereka pilih akn menjadi lebih mendesak memandangkan kesedaran dan harapan tinggi mereka terhadap kemampuan dan keupayaan Kerajaan Berjiwa Rakyat Dato Sri Najib. Pelbagai jangkaan bahawa cabaran2 dari masalh ini akan timbul, akibat kematangan dan kewarasan pemikiran rakyat jelata yg inginkan kemajuan dan kehidupan mewah. Walaupun tidak semua dapat menikmati kemewahan, tetapi ini hakikat atau sesuatu yg menjadikan kerajaan Bn akan berusaha lebih keras dlm usaha mereka. Harapan sebeginilah yang rakyat perlu dari kerajaan bukan sekadar janji2 manis dlm buku jingga... mampukah PR lebih2 lagi PAS memenuhi tuntutan rakyat yg semakin mendesak ini?
A few seconds ago · Unlike · 1 person

No comments:

Post a Comment